IB Primary Years Programme
PYP je program usredsređen na razvoj deteta kao celovite individue i istraživača, kako u učionici, tako i u spoljnom svetu. To je okvir koji se rukovodi transdisciplinarnim temama od globalnog značaja, izučavanih uz pomoć znanja i veština koje proističu iz šest disciplina i transdisciplinarnih veština.
Program PYP se bavi:
- akademskom, društvenom i emotivnom dobrobiti učenika
- podsticanjem učenika da razviju samostalnost i preuzmu odgovornost za sopstveno sticanje znanja
- podržavanjem napora učenika da razumeju svet oko sebe i nauče kako da u njemu dobro funkcionišu
- pružanjem podrške učenicima prilikom uspostavljanja sopstvenog sistema vrednosti kao osnove na kojoj će se razvijati i negovati njihova otvorenost prema drugim kulturama
Program PYP nastoji da uspostavi ravnotežu između sticanja znanja i veština, shvatanja koncepata, zauzimanja pozitivnih stavova i preduzimanja odgovornih koraka.
Znanje u programu PYP je sistematizovano u okviru šest transdisciplinarnih tema:
- Ko smo mi
- Gde se nalazimo u vremenu i prostoru
- Kako se izražavamo
- Kako svet funkcioniše
- Kako se organizujemo
- Planeta pripada svima nama
Transdisciplinarne teme su pažljivo odabrane po svom značaju za sve učenike koji potiču iz različitih kultura. One nude mogućnosti za razvoj veština, znanja i razumevanja u okviru šest predmetnih oblasti za koje PYP definiše ishode: umetnosti, jezik, matematika, društvene nauke, prirodne nauke i lično, društveno i fizičko vaspitanje. Škole koje implementiraju PYP okvir mogu pored ovih predmetnih oblasti u istraživačku nastavu uključiti i gradivo i ishode definisane drugim programima, nacionalnim i internacionalnim.
Exhibition (Izložba)
Izložba predstavlja značajan događaj u životu učenika u završnoj godini realizacije PYP programa. Kroz proces izrade sopstvenog rada, učenici sintetizuju sve osnovne elemente PYP programa i dele ih sa čitavom školskom zajednicom. Izložba se realizuje tokom jedne transdisciplinarne teme ali su njom sintetizovani aspekti svih šest transdisciplinarnih tema. Učenici bivaju angažovani u kolaborativnom, transdisciplinarnom istraživačkom procesu i u okviru kog prepoznaju, istražuju i nude rešenja za neke problemske situacije iz svakodnevnog života koje su od svetskog značaja.
Svrha izložbe je da učenike uključi u proces kolaborativnog planiranja i istraživanja, tokom kog oni imaju priliku da pokažu samostalnost i odgovornost za sopstveno učenje. Pojave istražuju iz različitih izvora informacija i perspektiva i planiraju preduzimanje akcije koja će doprineti rešavanju nekog problema globalnog značaja. Ovaj proces ujedinjuje učenike, nastavnike, roditelje i ostale članove školske zajednice u zajedničko kolaborativno iskustvo koje u sebe uključuje osnovne elemente PYP programa. Na ovaj način učenici slave svoj prelazak kao učenika sa PYP na MYP program.
Biblioteka
Biblioteka u PYP programu predstavlja mesto na kom se povezuju svi učesnici ovog programa i gde se odvijaju sve aktivnosti koje su veoma važne za podršku u realizaciji aktivnosti. Biblioteka podržava procese planiranja, učenja, istraživanja, čitanja u sredini koja je intelektualno i kulturalnopodsticajna i otvorena za nove ideje i nova iskustva.