Učenici G3, G4 i G5 obeležili Evropski dan jezika
U cilju promovisanja višejezičnosti i evropskog kulturnog nasleđa,na inicijativu Saveta Evrope se 26. septembra svake godine od 2001. obeležava Evropski dan jezika.
Svoj doprinos obeležavanju Evropskog dana jezika dali su i učenici odeljenja Grade 3,4 i 5 i njihovi nastavnici koji su na časovima KAŠ-a 22. i 24. septembra razgovarali o važnosti jezičke raznolikosti i negovanju kulturnog nasleđa.
Učenici svih šest odeljenja su učestvovali u tematskim radionicama koje su ujedno bile povezane i sa temama koje oni trenutno obrađuju u okviru PYP programa.
Tako su učenici Grade 3, koji trenutno obrađuju temu identiteta pojedinca, grupe, zajednice i/ili naroda, saznali da je srpski jezik specifičan po tome što ima 2 pisma pa su, između ostalog, imali zadatak da u grupama odvoje ćirilična slova od latiničnih. Drugi zadatak je bio da na svaki tanjir na kojem je pisalo ime neke evropske države ubace fotografiju jela koje predstavlja nacionalni specijalitet date države.
Učenici Grade 4 su imali prilike da saznaju da su u jezicima mnogih evropskih naroda u upotrebi reči koje vode poreklo od latinskog i starogrčkog. Njihov zadatak je bio da spoje delove reči koje su povezane sa temom koju trenutno obrađuju (Ljudsko telo), kao na primer: dijagnoza, kardiolog, pedijatar, medicina, farmacija itd.
Učenici G5 su saznali da se u svakodnevnoj komunikaciji u Evropi koristi oko 200 jezika. S obzirom da je u toku obrada teme o različitim političkim uređenjima i vladarima, učenici su imali zadatak da prepoznaju glavne gradove desetak evropskih država na osnovu datih fotografija, da napišu nazive tih država kao i da za svaku državu pronađu pripadajuću zastavu.
Svi učenici zaslužuju pohvalu za iskazani entuzijazam i otvorenost za učenje!